Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Καταργούν τις Σχολές Ευελπίδων, Δοκίμων και Ικάρων και φτιάχνουν ... "Στρατιωτικό Πανεπιστήμιο"!


ImageΚατάργηση των παραγωγικών Σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων, δηλαδή της Σχολής Ευελπίδων, της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων και της Σχολής Ικάρων και την αντικατάστασής του από ένα «Στρατιωτικό Πανεπιστήμιο», σχεδιάζει η κυβέρνηση προκειμένου να ... κάνει οικονομία! Στο «Στρατιωτικό Πανεπιστήμιο» θα εισάγονται και φοιτητές από άλλες πανεπιστημιακές σχολές.

Το σχέδιο έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων μεταξύ των μονίμων στελεχών αφού θεωρούν ότι «Καταργείται η στρατιωτική εκπαίδευση, δημιουργούν ακαδημαϊκούς και όχι αξιωματικούς με επακόλουθα που θα είναι τραγικά για την ασφάλεια της χώρας».

Η χθεσινή παραίτηση του υποναυάρχου Στυλιανού Φενέκου, μετά το λεκτικό επεισόδιο που είχε με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο, φαίνεται ότι σχετίζεται και με αυτό το θέμα. Ο διευθυντής Κλάδου Πόρων και Εκπαίδευσης του ΓΕΝ, ανέλυε γιατί το «Στρατιωτικό Πανεπιστήμιο» είναι ανέφικτο και πως λειτουργούν οι παραγωγικές σχολές των Ε.Δ. για να δεχθεί την επίπληξη - με ανοίκειες εκφράσεις - του υπουργού και να ακολουθήσει η παραίτησή του.

Πηγή: http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=11897&Itemid=40


ΑΙΣΧΟΣ!!!!!! ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ??? ΣΤΟΠ ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ Ε.Δ.!!!

Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

Ανάγκασαν τους πιλότους της Π.Α. να "γιορτάσουν" τουρκικές εθνικές επετείους!



Mία φαινομενικά απίστευτη εξέλιξη είχαμε την περασμένη Παρασκευή όταν οι πιλοτοι της Π.Α. κλήθηκαν να "συμμετάσχουν" σε τουρκική εθνική εορτή, αφήνοντας ακάλυπτα επιχειρησιακά τα νησιά του Α.Αιγαίου! Γενικά, το κλίμα απόλυτης δυσαρέσκειας που εξακολουθεί να επικρατεί στις τάξεις των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας, τόσο σε ότι αφορά τον τρόπο που η «λευκή» απεργία αντιμετωπίστηκε από την κυβέρνηση και την επικοινωνιακή «γραμμή» που έδωσε στα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ να στραφούν κατά των πιλότων, επιβαρύνεται αφόρητα από τις εθνικά σκανδαλώδεις εντολές που δίνονται να μην αναχαιτίζονται τα τουρκικά αεροσκάφη μεταξύ 6 και 10 μιλίων!

Την περασμένη Παρασκευή 23 Απριλίου, δεν επιτράπηκε στους πιλότους των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών να επιχειρήσουν ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού, λόγω εορτής στην Τουρκία! Αφήνοντας επιχειρησιακά εντελώς ακάλυπτο ολόκληρο το Ανατολικό Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα! Ποια ήταν αυτή η εορτή ή καλύτερα οι εορτές, γιατί ήταν δύο, της Τουρκίας;

Η ίδρυση της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης από τον Κεμάλ Ατατούρκ που καθιερώθηκε στις 23 Αυγούστου του 1921, όταν τα ελληνικά στρατεύματα έδιναν τον υπέρ πάντων αγώνα για την διατήρηση των εστιών των Ελλήνων στην Μικρά Ασία! Στον εορτασμό αυτής της εορτής κλήθηκαν να «συμμετάσχουν» οι Έλληνες πιλότοι με εντολή του υπουργείου Εξωτερικών!

Η δεύτερη εορτή ήταν η «γιορτή του παιδιού» (Cocuk Bayrami) η οποία είναι αφιερωμένη «στο μέλλον του τουρκικού Έθνους»

Όπως αναφέρουν στο defencenet.gr πιλότοι της Π.Α. «Δεν είμαστε διατειθειμένοι να δεχθούμε την απεμπόληση κυριαρχικών μας δικαιωμάτων στο Αιγαίο. Θα παραιτηθούμε αφού δεν μπορούμε να προβούμε σε παραβίαση των εντολών, αλλά δεν θα αφήσουμε τους Τούρκους να κάνουν ότι θέλουν στο ελληνικό Αιγαίο».

Ήδη έχουν γράψει τις παραιτήσεις τους τουλάχιστον δώδεκα αξιωματικοί πιλότοι και προτίθενται να τις καταθέσουν τις επόμενες ημέρες!

Πηγή: http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=11856&Itemid=139

Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Απάντηση των πιλότων της ΠΑ στις δηλώσεις του ΥΕΘΑ Ε.Βενιζέλου για την «λευκή» απεργία τους


Οι πιλότοι της ΠΑ ως απάντηση στις χθεσινές έντονα αποδοκιμαστικές δηλώσεις του ΥΕΘΑ Ευάγγελου Βενιζέλου για την "λευκή" απεργία που έκαναν, έστειλαν στο defencenet.gr την ακόλουθη επιστολή-μαρτυρία την οποία και αναδημοσιεύουμε εδώ.

«Αυτή την "δουλειά" δεν ξεκινήσαμε να την κάνουμε για τα χρήματα...Δώσαμε εξετάσεις για να μπούμε στην Σχολή Ικάρων γνωρίζοντας ότι θα στερηθούμε 4 από τα καλύτερα χρόνια ενός εφήβου (τα φοιτητικά) κλεισμένοι μέσα σε ένα στρατόπεδο...το τίμημα του να κάνουμε αυτό που αγαπάμε, αυτό που λατρεύουμε... να πετάξουμε μια μέρα πάνω από το Αιγαίο.

Δεν περιμένουμε να γίνουμε πλούσιοι από αυτό. Το μόνο που ζητήσαμε είναι να υπάρχει ηρεμία στην προσωπική και οικογενειακή ζωή μας ώστε να αφοσιωθούμε ψυχή τε και σώματι στην προσφορά στην πατρίδα και το κοινωνικό σύνολο να αφοσιωθούμε στην
λατρεία μας... στην "δουλειά" μας.

Σε μια "δουλειά" που πριν φύγουμε το πρωί φιλάμε την οικογένεια και πάμε για απογείωση.

Σε μια "δουλειά" που στο αεροδρόμιο αφήνουμε τα κλειδιά πάνω στο αυτοκίνητο για να μην χρειαστεί αργότερα να σπάσει κάποιος το παράθυρο του οδηγού για να το γυρίσει στα σπίτια μας.

Σε μια δουλειά που ούτως ή αλλιώς τα λεφτά ΗΔΗ έφταναν οριακά για να συντηρήσω την οικογένεια μου με την γυναίκα μου να δουλεύει και εκείνη. Η "σπάταλη" ζωή μας; Ένα στεγαστικό δάνειο όλο κι όλο για να έχουμε το δικό μας σπίτι....

Θα κάναμε ευχαρίστως κύριοι και δεύτερη δουλειά για να μην τους λείψει τίποτα. Δεν προλαβαίνομε όμως όταν 6 μήνες τον χρόνο λείπω για υπηρεσίες σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Το να βάλουμε όλοι το χέρι στην τσέπη φαντάζει δίκαιο. Δεν είναι όμως ρεαλιστικό και δυστυχώς δεν είναι εφαρμόσιμο για όλους. Εμείς θα συνεχίσουμε να πετάμε ακόμα και με 100% μείωση μισθού, ακόμα κι αν "κλείσουν" τα σπίτια μας. Ο λόγος; Η εξάρτηση της πτήσης, η υπερηφάνεια της προσφοράς όχι στο κράτος (αυτό το έχουμε σιχαθεί προ πολλού) μα στις πέτρες αυτού του τόπου» το "πανί" στο οποίο ορκιστήκαμε, και την ευγνωμοσύνη στα μάτια του πατέρα που σώθηκε το παιδί του ή του αγρότη που δεν κάηκε το σπίτι του...

Μην φοβάστε κύριοι ακόμη και με την χθεσινή "λευκή απεργία" ("απεργία" στην οποία όλες οι ετοιμότητες ήταν όπως κάθε μέρα στο100%). Τα scramble ήταν στον αέρα σε λιγότερο από 2 λεπτά ,τα μεταγωγικά επιχειρούσαν σε αεροδιακομιδές και τα ελικόπτερα συνέχιζαν να σέρνονται πάνω από τα κύματα για να σώζουν ναυαγούς και λαθρομετανάστες με καιρούς που ούτε να τους περιγράψετε δεν μπορείτε.

Μόνο μια χάρη από όλους εμάς... αύριο το πρωί , σπαταλήστε 2 μόνο λεπτά από τον χρόνο σας και φέρτε στο μυαλό σας κάποιους που δεν είναι πλέον μαζί μας... κάποιους που απογειώθηκαν χωρίς ποτέ να προσγειωθούν... κάποιους που το κράτος και οι κοινή γνώμη τους θυμήθηκε και τους ονόμασε ΉΡΩΕΣ μετά το θάνατό τους... αλλά πριν από αυτόν ήταν απλά.... ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΆΛΛΗΛΟΙ...

Σπαταλήστε 2 λεπτά για να κοιταχτείτε στον καθρέφτη. Αν δεν καταλάβετε τίποτα.......χαλάλι σας! Έτσι κι αλλιώς από ψηλά δεν φαίνεστε καθόλου...»

Για λόγους δεοντολογίας παραθέτουμε παρακάτω και τη δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας για την χθεσινή απεργία:

«Εκφράζω την βαθιά απογοήτευση του ελληνικού λαού -κατ’ εντολήν του οποίου η Κυβέρνηση ασκεί την διοίκηση των Ενόπλων Δυνάμεων σύμφωνα με το Σύνταγμα- για τη σημερινή μαζική δήλωση δήθεν ψυχολογικής αδυναμίας ιπταμένων της Πολεμικής Αεροπορίας να εκτελέσουν τα πτητικά τους καθήκοντα στις μη επιχειρησιακές πτήσεις, επειδή ήθελαν με τον τρόπο αυτό να διαμαρτυρηθούν για την κατάργηση της αυτοτελούς ευνοϊκής φορολόγησης του πτητικού επιδόματός τους, στο πλαίσιο της νέας συνολικής φορολογικής πολιτικής.

Αυτό έγινε παρ’ ό,τι έχω δημόσια δηλώσει κατ’ επανάληψη την πρόθεση της Κυβέρνησης –όχι μόνο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας αλλά και του Υπουργείου Οικονομικών- να αποκαταστήσει την εισοδηματική απώλεια των ιπταμένων χωρίς να κάμπτεται η γενική αρχή της ενιαίας φορολόγησης όλων των εισοδημάτων. Αυτό επαναλήφθηκε μάλιστα στην τελευταία συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής υποεπιτροπής, ως κοινή επιθυμία και θέση όλων των πολιτικών δυνάμεων της χώρας.

Είναι, όμως, εξαιρετικά αποθαρρυντικό να στέλνουν κάποιοι στον ελληνικό λαό το μήνυμα ότι οι Έλληνες αεροπόροι πετούν στους ουρανούς της πατρίδας όχι λόγω αίσθησης καθήκοντος, αλλά για λόγους οικονομικούς. Αυτό αδικεί τους Έλληνες πιλότους.

Είναι εξίσου αποθαρρυντικό να στέλνουν κάποιοι στον ελληνικό λαό το μήνυμα ότι ο καθένας μπορεί να καταχράται των μέσων πίεσης που διαθέτει για συντεχνιακούς λόγους, τη στιγμή που η πατρίδα χρειάζεται μια πανεθνική προσπάθεια ανασυγκρότησης.

Αυτές οι μεθοδεύσεις δεν τιμούν το σώμα των αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και τη λαμπρή παράδοση του όπλου. Εκλαμβάνω το περιστατικό αυτό ως ένα ατυχές και στιγμιαίο σφάλμα εκτίμησης που δεν αντιπροσωπεύει τα στελέχη της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, πλήττει όμως την εικόνα τους, αλλά ευτυχώς όχι και την άμυνα της χώρας.

Φταίνε πρωτίστως οι λίγοι που παρέσυραν τους πολλούς, αλλά και οι πολλοί έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης που παρασύρθηκαν από τους λίγους, οι οποίοι δεν είχαν προφανώς επίγνωση του ρόλου τους και της θέσης τους».

Πηγή: http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=11836&Itemid=139

Φωτογραφία του Α-7Ε μετά τη σύγκρουση

Το αεροσκάφος που εικονίζεται είναι το A-7E της 336Μ που συγκρούστηκε με το πτηνό πάνω από την περιοχή της Μεγαλόπολης, την περασμένη Τετάρτη και λίγο έλειψε να στερήσει τη ζωή από τον χειριστή του Σμηναγό (Ι) Ιωάννη Μάραντο. Μπορείτε να διαπιστώσετε την κατάσταση του πιλοτηρίου και πως ο χειριστής αυτός με υπεράνθρωπες προσπάθειες κατάφερε να προσγειώσει το αεροσκάφος του στην 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα.

Πηγή: http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=11810&Itemid=49

"Πρόωρη" η απεργία των πιλότων λέει ο Α/ΓΕΑ - Οργή πιλότων για την δήλωση Ε.Βενιζέλου...


Image
"Πρόωρη και βεβιασμένη κίνηση" (!) χαρακτήρισε ο Α/ΓΕΑ Βασίλης Κλόκοζας την "λευκή" απεργία των πιλότων, μιλώντας σε μεγάλο αριθμό χειριστών στο αμφιθέατρο της 335 στον Άραξο.

Προηγουμένως είχε προηγηθεί σύσκεψη του με τους διοικητές των δύο Μοιρών της 338 και 339 στην Ανδραβίδα, και μετά πήγε με μεταφορικό αεροσκάφος ατον Άραξο.

Η μεγάλη αναταραχή πέρα από το θέμα της αυτοτελούς φορολόγησης (στις 23 Δεκεμβρίου από την Λήμνο ο ΑΝΥΠΕΘΑ Π.Μπεγλίτης είχε πει ότι δεν θα πάψει να ισχύει η αυτοτελής φορολόγηση στους πιλότους...) οφείλεται και στην έντονη φημολογία για το "κόψιμο" του εφάπαξ.

Οι επαναστάσεις ξεκινάνε από την Πελοπόνησσο, πάντα...

Πάντως στις τάξεις των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας επικρατεί οργή για την δήλωση Βενιζέλου και δεν αποκλείεται να έχει ήδη ανοίξει "βεντέτα" μεταξύ τους...

Πηγή: http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=11814&Itemid=49

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Λευκή απεργία στην Πολεμική Αεροπορία



ImageΤο σύνολο σχεδόν των χειρίστων της πολεμικής αεροπορίας αρνούνται σήμερα να εκτελέσουν εκπαιδευτικές πτήσεις, επικαλούμενοι προσωπικούς κυρίως λόγους υγείας.
Εξαιρούνται, ωστόσο, οι πιλότοι στα αεροσκάφη επιφυλακής.
Αιτία γι αυτό τον τρόπο λευκής απεργίας είναι η φορολόγηση του πτητικού επιδόματος . Μέχρι τώρα το επίδομα αυτό φορολογείτο με 5%, ενώ με τις νέες ρυθμίσεις προστίθεται στις υπόλοιπες αποδοχές και φορολογείται συνολικά.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, από το Λουξεμβούργο όπου βρίσκεται δήλωσε μεταξύ άλλων ότι
« είναι εξαιρετικά αποθαρρυντικό να στέλνουν κάποιοι στον ελληνικό λαό το μήνυμα ότι οι Έλληνες αεροπόροι πετούν στους ουρανούς της πατρίδας όχι λόγω αίσθησης καθήκοντος, αλλά για λόγους οικονομικούς. Αυτό αδικεί τους Έλληνες πιλότους….»


Πηγή: http://www.enkripto.com/2010/04/blog-post_5189.html

Ακολουθεί ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ σχόλιο μια που αυτή την ελευθερία δεν την έχουμε χάσει ακόμα!

Όποιος νομίζει ότι τα παιδιά αυτά πετάνε για τα λεφτά είναι ΒΑΘΙΑ νυχτωμένος! Ο λαός ξέρει κ.Βενιζέλο. Δεν τυφλώνεται από τέτοιες ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ δηλώσεις! Κανείς δεν θα ακολουθήσει! Ο λαός ξέρει τις θυσίες της Π.Α. και την στηρίζει! Στηρίζουμε τους ιπταμένους! Καλά έκαναν! Η Πολεμική Αεροπορία έχει ποτίσει με πολύ αίμα το Αιγαίο για να δέχεται μαθήματα καθήκοντος και ήθους από τον οποιονδήποτε!

Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

Aναγκαστική προσγείωση Α-7Ε της Πολεμικής Αεροπορίας

Ένα μονοθέσιο αεροσκάφος A-7E της 336 Μοίρας από την 116 Πτέρυγα Μάχης στον Άραξο υπέστη ατύχημα χθες το μεσημέρι όταν ένα πτηνό προσέκρουσε πάνω του. Συγκεκριμένα χθες και περί τις 12:00 το μεσημέρι, το αεροσκάφος, με τον σμηναγό Μάραντο Ιωάννη στα χειριστήρια, και ενώ πετούσε σε υψόμετρο 3.000 ποδών στην ευρύτερη περιοχή της Μεγαλόπολης χτυπήθηκε στο αλεξήνεμο από ένα πτηνό με αποτέλεσμα την θραύση του και τον τραυματισμό του χειριστή.

Το αριστερό τμήμα του αλεξήνεμου διαλύθηκε τελείως, αλλά ο χειριστής πέτυχε να διατηρήσει τον έλεγχο του αεροσκάφους.

Στην συνέχεια κατευθύνθηκε στην 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα προκειμένου να προσπαθήσει να προσγειώσει το αεροσκάφος του, με το νούμερο δυο του σμηναγό K. Τοπαλίδη πάντα στο πλευρό του.

Πραγματικά αξίζει να δώσουμε συγχαρητήρια στον χειριστή του αεροσκάφους, αφού κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες πέτυχε να προσγειώσει το αεροσκάφος, ενώ θα μπορούσε να επιλέξει να το εγκαταλείψει.

Πηγή:http://www.defencenet.gr/

Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

Aκύρωση του προγράμματος για το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας;


Μία αινιγματική δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευ. Βενιζέλου από την ομιλία του στην ημερίδα "Κράτος και Διαφθορά" ίσως σημάνει το πρόωρο τέλος για το πρόγραμμα προμήθειας του Νέου Αεροσκάφους Προκεχωρημένης και Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης (ΝΑΠΕΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας: "«Δεν θέλω να πω κάτι συγκεκριμένο για να μην απογοητεύσω κάποιους που μπορεί να προσδοκούν αν και θα απογοητευθούν, θα σας πω λίγο υπαινικτικά το εξής: Εάν μπορεί να υπάρξει ένα διακρατικό σύστημα εκπαίδευσης των χειριστών της Πολεμικής Αεροπορίας στο οποίο να μετέχουν πολλές χώρες της Ευρώπης -η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία- (σ.σ. εννοεί τοEurotraining) δε χρειάζεται ν’ αποκτήσουμε εμείς την υποδομή ενός αυτοτελούς εθνικού συστήματος εκπαίδευσης των πιλότων. Αυτό απαλλάσσει τη χώρα από ένα πολύ μεγάλο κόστος. Αυτό μπορεί να μας το προσφέρει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας".
Υπενθυμίζεται ότι το ΓΕΑ είχε αποφασίσει τη προμήθεια 37 συνολικά αεροσκαφών και επιπλέον τεσσάρων σε περίπτωση που υπαρχουν εκπαιδευόμενοι από ξένες αεροπορίες, με επικρατέστερες υποψηφιότητες το M-346 της Aermacchi, το Hawk ΑJT της ΒΑΕ Systems και το T-50 Golden Eagle της KAI/Lockheed Martin. Στο πρόγραμμα ύψους 900 εκατ. ευρώ είχε συμπεριληφθεί και η προμήθεια ενός πλήρους επίγειου συστήματος εκπαίδευσης το οποίο θα περιλαμβάνει δύο εξομοιωτές πτήσης για σε θόλο, τέσσερα συστήματα εκπαίδευσης σε διαδικασίες πτήσης και 35 συστήματα εκπαίδευσης σε υπολογιστή.

Πηγή: http://www.strategy-geopolitics4.blogspot.com/

Δευτέρα 5 Απριλίου 2010

Παπούλιας προς Τουρκία: "Σταματήστε τις προκλήσεις"


Κάλεσμα στην Τουρκία να εγκαταλείψει τις προκλήσεις απηύθυνε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, που επισκέφθηκε την 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο και ευχήθηκε για την Ανάσταση στους "Μαχητές του Αιγαίου", όπως χαρακτηριστικά αποκάλεσε τους υπηρετούντες στη μονάδα. Ο Κάρολος Παπούλιας έκανε λόγο για "δύστροπο γείτονα", προσθέτοντας πως "οι προκλήσεις δεν μας πτοούν", ενώ εξέφρασε τον απεριόριστο σεβασμό και την εκτίμησή του για την Σμηναρχία "που βρίσκεται στον προμαχώνα για την προάσπιση των εθνικών και κυριαρχικών μας δικαιωμάτων".

Κυριακή 4 Απριλίου 2010

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!



Το HAF-tribute σας εύχεται Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Mείωση πτήσεων λόγω ανταλλακτικών


Toυ Λούκα Δημάκα

Oι παλινωδίες της προηγούμενης κυβέρνησης γύρω από την κάλυψη των οξυμμένων αναγκών οδήγησε σε μεγάλη μείωση του ποσοστού των ετοιμοπόλεμων αεροσκαφών αμερικανικής προέλευσης (F-16, F-4 Phantom, Α-7), ενώ παρόμοιος κίνδυνος διαγράφεται και για τα γαλλικά Mirage-2000.
Προ του κινδύνου να βρεθεί και πρόσθετος αριθμός μαχητικών- κυρίως F-16- σε οριακή κατάσταση λόγω συμπλήρωσης του ορίου για συντήρηση και επισκευή, άρχισε ήδη η διακοπή ή ο δραστικός περιορισμός των πτήσεων για συντήρηση της επιχειρησιακής ικανότητας διαφόρων κατηγοριών πιλότων- ακόμα και των διοικητών των Πολεμικών Μοιρών των F-16! Οι περιορισμοί αφορούν κυρίως τους πιλότους των μάχιμων μοιρών που έχουν τις περισσότερες ώρες στα πηδάλια των F-16 και δεν χρειάζονται άμεση πτητική συντήρηση αλλά και όλους τους προσκολλημένους στις Πολεμικές Μοίρες πιλότους που υπηρετούν προσωρινά σε άλλες, διοικητικές, θέσεις. Παράλληλα, η νέα ηγεσία του υπουργείου Άμυνας που παρέλαβε τον φάκελο της αγοράς ανταλλακτικών προμήθειας έπειτα από περιφορά από γραφείο σε γραφείο επί σχεδόν δύο χρόνια προχωρά άμεσα στην παραγγελία από τις ΗΠΑ μέσω της κρατικής διαδικασίας των στρατιωτικών πιστώσεων FΜS, ανταλλακτικών συνολικής αξίας 160 εκατ. δολαρίων. Τα ανταλλακτικά αυτά θα καλύψουν ανάγκες 4 ετών και αφορούν όλα τα αμερικανικής προέλευσης αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας. Τους άξονες της προμήθειας θα παρουσιάσουν μετά το Πάσχα στην αρμόδια υποεπιτροπή της Βουλής οι κ.κ. Βενιζέλος και Μπεγλίτης. Το καμπανάκι για τους κινδύνους που ήδη εμφανίστηκαν είχαν χτυπήσει οι αεροπόροι από το 2007- οπότε και άρχισαν τις σχετικές προεργασίες. Στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών ο φάκελος, έτοιμος προς προώθηση κατά την Αεροπορία, έφθασε τον Οκτώβριο του 2008. Από τότε μέχρι τις παραμονές των εκλογών ήταν σε ένα διαρκές πηγαινέλα. Πηγές του υπουργείου λένε σήμερα ότι πίσω από τις καθυστερήσεις υπήρχε η γνωστή τακτική των τότε υπευθύνων για «πέταγμα της μπάλας στην εξέδρα». Αντίστοιχη τακτική με τα F-16 δημιούργησε, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Άμυνας, προβλήματα και στην υποστήριξη των αεροσκαφών Mirage 2000 -παλαιών και νέων. Όπως λένε πιλότοι από την Τανάγρα, παρ΄ όλο που τα αποθέματα των ανταλλακτικών αρχικής υποστήριξης των Mirage 2000-5 εξαντλούνται καμία νέα παραγγελία δεν γίνεται, ενώ ούτε υλικά που υπέστησαν βλάβη (π.χ. γεννήτριες) δεν στέλνονταν για επισκευή στους κατασκευαστές και παραμένουν χαλασμένα στις αποθήκες. Αλλά και για τα παλαιότερα Μιράζ 2000 ενώ ήταν γνωστό ότι η σύμβαση υποστήριξης (FΟS) λήγει αυτή την εποχή καμία ουσιαστική προεργασία με πρακτικό αποτέλεσμα δεν είχε γίνει. Για την προώθηση λύσης των σχετικών προβλημάτων έγινε, τις προάλλες, σειρά συναντήσεων επιτελών της Αεροπορίας με γάλλους εκπροσώπους των κατασκευαστριών εταιρειών του Mirage 2000-5.